WvL – Model van Ruud Oosterveer

Het Model van Ruud Oosterveer.

Als grondverzet in het bloed zit…. Dan bouw je een 8x8.
Voor de niet kenners onder ons, dit betekend 8 wielen waarvan 8 aangedreven.
Het chassis en de aangedreven assen met sper functie zijn van Wedico.
De cabine is van Bruder.
Deze speelgoedcabines kloppen precies qua schaal en kunnen compleet uit elkaar gehaald worden.
Makkelijk om te spuiten en aanpassingen te maken.
Die aanpassingen zijn er wel wat.
De onderkant moet bijna compleet uitgezaagd worden om ruimte te maken voor de motor en versnellingsbak.
De spatborden verruimt om ruimte te creëren voor de noppenbanden in supersingle formaat.
De cabine zelf diverse bevestigingen afgezaagd om de cabine open te kunnen doen voor de accu en andere zaken.
Nadat de cabine op maat is gemaakt heb ik de haakarm installatie erop gelegd.
Gelijk achter de aangedreven vooras de tank met pomp gemonteerd en de eerste ,gestuurde, achteras geplaatst.
Daarachter de twee aangedreven achterassen met pendelas vering.
Aan de hand daarvan de haakarm op zijn plek geschoven en twee sleuven in de achterkant van de cabine gemaakt zodat de haakarm iets naar voren kon. Staat net even iets strakker.
In het chassis zijn de servo’s gemonteerd om de sperren te schakelen.
Ook is er een vangmuil achterop gemonteerd zodat er een aanhanger achter kan.
Ook deze is met een servo te openen.
De verlichting naar de aanhanger is infrarood.
Aan de rechterkant achter het voorwiel zit een ventielenblok om de haakarm te bedienen.
De druk hierin is 10 bar wat voldoende is.
De 16 kanaals ontvanger is van Scale-art welke uitgerust is met een Can-bus systeem voor de verlichting, en andere functies welke infrarood naar de aanhanger gestuurd kunnen worden.
De stuur servo van de vooras zit in het chassis achter de voorbumper, de stuur servo van de eerste achteras zit op de as zelf. Dit omdat de veeruitslag nogal groot is.
De verlichting is allemaal Led en de achterlichten van Ali-express.
In de achterkant van de cabine is een extra zend oog geplaatst zodat we op die manier de milieu kleppen van de container kunnen bedienen.
De sluithaken van de containers worden met een servo geopend en gesloten, deze zit op de haak arm installatie gemonteerd.
De achterspatborden zijn gewoon 2 aluminium strips welke in de zetbank op maat zijn gezet.
De achterbumper een stuk aluminium rond 6mm in drie stukken gemaakt zodat de bevestigingsplaatjes ertussen kunnen.

Model van Ruud Oosterveer. (2022)
Voor Mike Oosterveer.