De heftruckwedstrijden zijn binnen de vereniging al een aantal jaren een begrip. Met veel enthousiasme wordt er een aantal keren per jaar gestreden om de felbegeerde beker. Elke wedstrijd wordt er een nieuwe baan bedacht met hindernissen die elke keer weer het uiterste van de behendigheid vergt.
Om er binnen de vereniging voor te zorgen dat deze wedstrijden goed verlopen wordt er het volgende wedstrijdreglement toegepast.
De puntentelling is gelijk aan die van de Formule 1
Eindklassering
Nummer 1 – 25 punten
Nummer 2 – 18 punten
Nummer 3 – 15 punten
Nummer 4 – 12 punten
Nummer 5 – 10 punten
Nummer 6 – 8 punten
Nummer 7 – 6 punten
Nummer 8 – 4 punten
Nummer 9 – 2 punten
Nummer 10 – 1 punt

De rest van de rijders die eindigen na de nummer 10 krijgen uiteraard ook elk 1 punt.
Deze manier van puntentelling zorgt ervoor dat er in de middenmoot ook een hele felle competitie onstaat. Tevens, als een rijder die altijd een snelle tijd neerzet een keer niet kan rijden, is er voor de rest ook sneller een paar extra punten te verdienen.
Op een wedstrijdavond kan er worden ingeschreven tot 20:30 uur, hierna vindt er een trekking plaats voor de startvolgorde en wordt er een rijdersbriefing gehouden. Hierbij worden de bijzonderheden van het parcours toegelicht en eventuele aanpassingen besproken.
De straftijd voor afgevallen lading is 30 seconden. Staat een pallet op de uiteindelijke plaats en de lading valt er dan vanaf, is dit geen fout. De totale straftijd wordt aan het einde van de wedstrijd bij de behaalde tijd opgeteld wat de uiteindelijke eindstand bepaald.
De heftrucks die deelnemen zijn de Linde H50 heftrucks van Robbe. Het is niet toegestaan om motorische modificaties aan te brengen. Ook het gebruik van pakband, kauwgom of lijm ter bevordering van de rijeigenschappen is niet toegestaan. Voor leden die willen deelnemen maar geen heftruck bezitten is het mogelijk om in overleg er een van de andere leden te lenen. Daar de Robbe heftrucks niet meer worden gemaakt wordt er dit jaar geëxperimenteerd met de heftruck van Carson. Dit alles onder het toeziend oog van de heftruckcommissie onderleiding van Patrick Brandon.